בס"ד
 
  צור חשבון משתמש
התחבר
 
עמוד ראשי מאמרים וכתבות פורומים שליחת מאמר החדר שלי RSS הודעה פומבית  
תפריט
העמוד הראשי
מאמרים
פורומים
בדיחות
משחקים [1] [2]
הסיפור שאינו נגמר
סקרים
רדיו
קישורים
החדר שלי - סרוג אישי
מסרים אישיים
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
RSS
צור קשר
פרסם כאן!
 
עסקים
 
תיבת חיפוש
Google
 
מחוברים עכשיו
 
סקר
מה התכנון שלכם לחודש הראשון של החופש?

בגרויות
לעבוד
ללמוד נהיגה
לעשות פסיכומטרי
ללכת לקייטנה / מחנה
להתבטל
ללמוד תורה
לעזור לזקנים לחצות את הכביש
אחר (פרטו בתגובות!)
תוצאה
משאל

הצבעות: 587
תגובות: 7
 
רישום לסרוג
רישום לסרוג
התחברות
התחברות
חיפוש בפורומים
חיפוש בפורומים
צור קשר
צור קשר

תעודת ישראל ולאומיותו של הראי"ה

 
שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה    מפתח הפורומים -> אמונה, שמחה ואהבת ה'
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר הודעה
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 24/10/12 7:11    כותרת הודעה: תעודת ישראל ולאומיותו של הראי"ה תגובה עם ציטוט

הפכתי את האינטרנט ולא מצאתי איפה המאמר/ קטע הזה מופיע? אני צריכה משם משפט שהולך בערך ככה: "הנכנס בעבודת הכלל טרם שהשלים חובותיו המוסריות הפרטיות הרי הוא ככהן טמא בעל מום... שהוא חותר חתירה אחת גדולה תחת..."

מישהי/ מישהו מכירים?
תודה מראש. Smile
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
dark-yair
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Sep 14, 2006
הודעות: 841

הודעהנשלח: 25/10/12 1:13    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מאמרי הראי"ה אגדות רבה בר בר חנה אות ו'
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 26/10/12 10:57    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

תודה רבה יאיר.

מי שרוצה - מצאתי את המקור:

ז.
אהבת הכלל – היא הרגש היותר מבורר, בנויה ע"פ ההכרה החושית. אמנם ראוי ללכת בה עפ"י מדותיה וצריך האדם שיכשיר א"ע למטרה זו שיהיה חלק בחיי הכלל, וזוהי תורת כל החכמה המוסרית הפרטית. עלינו להודיע כי לא יתכן לאדם-מישראל להיות פועל בחיי הכלל, כ"א בהשלימו חלקו הפרטי בהשתלמות הכללית. ע"כ שתים הנה מטרות המוסר הפרטי הראוי לכל איש מאישי המין האנושי, להשלים עצמו כפי ערכו בעצמו, ויותר נכון כפי ערך חלקו ביחסו אל הכלל, ויחסו אל הכלל בתור פועל לטובת כל הכלל כולו כפי יכולתו. אמנם המתעלם מחובותיו המוסריות הפרטיות, ונכנס בחובת עבודת הכלל, הרי הוא כטמא ובעל מום המשמש במקדש, שבידו האחת הוא חותר מחתרת תחת בנין הכללי, בהיותו מאבד חלק מחלקיו שהוא הוא עצמו. ע"כ עלינו ללכת בתום לבב המסודר. הרבה לימודים, שכל אחד בפני עצמו נערץ ונקדש, צריכים שיתקדמו בדורות רבים בתור הצעות להאידיאל הנשגב של עבודת ה' הנתונה בידי ישראל, שתכליתו היא התרוממות כל האנושות, שאי אפשר שתתרומם זולתי ע"י התרוממות עם ישראל. העם שהתחיל להאיר מחשכי העולם עליו לגמור את אשר החל, ורק באורו העצמי, בהכירו מראש את ערכו ואת תעודתו הכרה ברורה, לדעת כמה נשגב ונהדר הוא תכלית זה. והנה השם יתברך, אשר הכין הכל לשכלל את התפתחות האנושות ע"י מקור ישראל, יודע הוא כל האמצעים הדרושים לכונן רוח ישראל באופן מתקיים שתתקיים הברכה בו בעצמו, ושיוכל עי"כ להביא ברכה גם לעולם. לשם-זאת נוסדו כל המצות והחוקים והמשפטים בישראל, כולם מכוונים לכונן את רוחנו הלאומי ולהשלימו, וכל זמן שלא באנו לתכלית השלמת עצמנו לא נעפיל להיות משלימים את זולתנו, כי היא לא תצלח, רק נשימה נא כל מעיינינו לכונן את רוחנו הלאומי, לשכללו ולהרחיבו, אמנם המגמה הפנימית והתכליתית תהיה – רצון ה' שהוא שכלול האנושות כולה.

(אוצרות הראי"ה ח"ב, בעריכת משה יחיאל צוריאל, עמ' 711-712)
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 27/10/12 8:37    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

ורק כדי לא להציף, אנצל"ש שרשור זה לעוד שאלה. אז אם עוד נשארו כאן ביינישים (גם מדרשיסטיות זה בסדר), אשמח לשמוע ולהחכים:

קראתי אצל הרב קוק את המשפט הבא: "אי אפשר לעמוד על מצב רוחני אחד בקביעות. מכל מקום על ידי חזרה בתורה לשמה והרגל המצוות בתמימות ותפלה בכוונה, ורגילות בשירות ותשבחות, מתרבה הקביעות"

קשה לי אם המשפט הזה: אם המילה "קביעות" היא לעניין הרמה (למשל, אדם לא יכול להיות בדרגה X כל הזמן, אלא הוא עולה/ יורד ונמצא בתנועה מתמדת על הציר בינו לבין קונו)- אזי איך ייתכן קביעות כלשהי בעבודת ה'? אדם תמיד נעשה טוב יותר, או חלילה גרוע יותר. לעומת זאת, אם הקביעות לא מדברת על דרגה מסוימת, אלא על הכוחות המשולבים בדרגה זו (אהבה, יראה וכו'), הרי גם אז הדבר לא מסתדר לי, שכן עבודת ה' ביסודה דיאלקטית. יש מצבים שאדם מרגיש יותר יראה, יש והוא מרגיש יותר אהבה, יש והוא מרגיש ריחוק ויש והוא מרגיש קרבה...
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
אוהב אמת
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Feb 21, 2010
הודעות: 429

הודעהנשלח: 27/10/12 10:29    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מצב רוחני ממהותו לא יכול להיות לגמרי קבוע, כי או שהינו נעלה ביחס למה שרגיל בו ולכן האדם לא יכול להתמיד בו לאורך זמן, או שבהדרגה האדם שואף למצב רוחני נאצל יותר. לדוגמא, אומרת הגמרא: לדוד מזמור - מלמד ששרתה עליו שכינה ואחר כך אמר שירה, מזמור לדוד - מלמד שאמר שירה ואחר כך שרתה עליו שכינה. מהגמרא למדים שרוח הקודש לא שרתה על דוד כל הזמן. אלא שגם כאשר לא שרתה עליו שכינה, דוד דבק בהרגליו לומר שירות ותשבוחות לקב"ה, ומתוך כך שוב שרתה עליו שכינה.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 27/10/12 10:32    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

וזה רק מחזק את הקושיא שלי על דברי הרב... Smile
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
אוהב אמת
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Feb 21, 2010
הודעות: 429

הודעהנשלח: 27/10/12 11:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה היה הסבר לדברי הרב.
עוד דוגמא: תנו רבנן חסידים הראשונים היו שוהין שעה אחת ומתפללים שעה אחת וחוזרין ושוהין שעה אחת. ולא יכלו להמשיך מצב רוחני שנקרא תפילה יותר משלוש שעות רצופות.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 28/10/12 7:28    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

זה מסביר את הרישא, לא את הסייפא: "מכל מקום על ידי חזרה בתורה לשמה והרגל המצוות בתמימות ותפלה בכוונה, ורגילות בשירות ותשבחות, מתרבה הקביעות"- איך אפשר להרבות את הקביעות במצב רוחני מסוים? זה נראה לי סוג של אוקסימרון... שוב: הרוחניות (ובפרט עבודת ה') ביסודה הינה דיאלקטית ובתנועה מתמדת ממצב למצב.
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
אוהב אמת
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Feb 21, 2010
הודעות: 429

הודעהנשלח: 28/10/12 8:42    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

רוחניות תולדה של הכשרת הלב ויגיעת השכל. מצב רוחני הינו מתנה מאת השם יתברך ביחס למצב פחות רוחני. על-כן כששואפים למצב רוחני יותר, נדרש לרצותו באמת ובתמים בלב ולהתייגע על השגתו בשכל. באמצעות חזרות קבועות בהכנה למצב רוחני, משתפרת הקביעות כשנמצאים במצב רוחני.
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 28/10/12 10:00    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

אם הבנתי את הסברך - הקביעות איננה במצב רוחני מסוים, אלא במצב רוחני בכלל. כלומר, אדם נמצא על ה"ציר" הרוחני. עולה/ יורד בו, אך נע עליו תדיר. אם לזה התכוונת- זה עדיין קשה לי. אדם מורכב מחומר ורוח, וממילא לא ייתכן מצב שיהיה רק חומרי או רק רוחני. אם כך, תמיד הוא על הציר הרוחני... אם לא- טוב, זו כבר ממש פדיחה. כנראה הבנת הנקרא שלי לא משהו. אני מרימה ידיים. Smile (לפחות אני יודעת שיש לי מקור אחד של הראי"ה בעבודה... גם זה משהו)
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
אוהב אמת
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Feb 21, 2010
הודעות: 429

הודעהנשלח: 28/10/12 11:05    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מצב בד"כ מתייחס לקביעות זמנית. לדוגמא, הרב קוק כתב באורות: "מצב הנפש הדרוש לעומק של הלכה, עפ"י סגנונה הקבוע המושגר אצלנו מאז נחתם התלמוד, הוא בטבעו אינו מתאים למצב הנפש של ההתהלכות ברחבה במרומי האידאלים האלוהיים ורזיהם, שאיפותיהם והרחבת עידונם."
על-כן מי שנמצא במצב נפשי המתאים ללמוד הלכה לעומקה איננו יכול באותו זמן ללמוד בעיון אגדה ולהיפך.

בעוד הנפשי מתייחס לפרט, הרוחני מתייחס גם לכלל, או לשאיפות הייחודיות של הנשמה.
לפי הראי"ה קוק מצב שיש בו סתירות מוליך להרחבת הדעה ולמצב רוחני רם יותר, בו עומק השלום בשכלולו מארגן את כל הדעות באופן שמשלימות זו את זו לאחדות אחת.

הראי"ה קוק כתב ב"אורות הקודש":
"העליות והירידות הן תדיריות, במצב האדם היחיד, ובמצב העולם בכללו, ומכל מקום התנועה בכללה היא תנועת עליה וביסום."
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
רבקה
מנהלת פורום
מנהלת פורום


הצטרף בתאריך: Dec 05, 2006
הודעות: 7848

הודעהנשלח: 29/10/12 6:48    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

מעניין מה שכתבת. תודה. Smile
_________________


תודות לרז, מומינאמא, אליה, ודפנה החכמה!Smile
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי שלח דואל
dark-yair
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה
משתמש מכור ללא אפשרות גמילה


הצטרף בתאריך: Sep 14, 2006
הודעות: 841

הודעהנשלח: 1/11/12 11:47    כותרת הודעה: תגובה עם ציטוט

כל

נערך בפעם אחרונה על-ידי dark-yair בתאריך 8/11/12 11:51, נערך סך הכל פעם אחת
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
hilula
משתמש פעיל
משתמש פעיל


הצטרף בתאריך: Aug 09, 2012
הודעות: 139
מיקום: צפון

הודעהנשלח: 2/11/12 10:24    כותרת הודעה: --- תגובה עם ציטוט

לא נראה לי שרבקה תענה על זה... Very Happy
יש לך מזל שלא כתבת את זה לי,למה הייתי נכנסת בך.
דרך אגב,זה מה שיפה בפורומים כאלה.את\ה יכול\ה לנהל שיח ולקבל מכל אחת\אחד בלי מכשולים ו\או דעות קדומות...
_________________
-סוף זה תמיד התחלה של משהו אחר
-לאהוב מישהו נותן לך אומץ,להיות נאהב נותן לך חוזק
-גם אם אתה על המסלול הנכון אתה תידרס אם סתם תשב שם
חזור למעלה
צפה בכרטיס האישי של המשתמש שלח מסר אישי
הצג הודעות קודמות:   

שליחת הודעה חדשה   תגובה להודעה


מפתח הפורומים -> אמונה, שמחה ואהבת ה'
עמוד 1 מתוך 1
  כל הזמנים הם שעון ישראל (GMT + שעתיים)

 
קפוץ אל:  
אתה יכול לשלוח הודעות בפורום זה
אתה יכול להגיב להודעות בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע למשאלים בפורום זה

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

העמוד הראשי | פורומים | מאמרים | טורים אישיים | בדיחות | קישורים | משחקים 1 | משחקים 2 | הסיפור שאינו נגמר | רדיו | החשבון שלי | מסרים | שאלות נפוצות |
RSS | Hosted By: HTTP | אינדקס אתרים | קשר החן - קשירת מטפחות | סרוגים | תנאי שימוש | צור קשר

© כל הזכויות שמורות לסרוג www.saroog.co.il | קרדיטים | sxc.hu
מערכת זו מופעלת על PHP-Nuke. ותורגמה על ידי צוות PHPNuke ישראל ושוחררה תחת הרישיון החופשי GNU/GPL .
כניסה למנהלים