בס"ד
 
  צור חשבון משתמש
התחבר
 
עמוד ראשי מאמרים וכתבות פורומים שליחת מאמר החדר שלי RSS הודעה פומבית  
תפריט
העמוד הראשי
מאמרים
פורומים
בדיחות
משחקים [1] [2]
הסיפור שאינו נגמר
סקרים
רדיו
קישורים
החדר שלי - סרוג אישי
מסרים אישיים
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
RSS
צור קשר
פרסם כאן!
 
עסקים
 
תיבת חיפוש
Google
 
מחוברים עכשיו
 
סקר
מה התכנון שלכם לחודש הראשון של החופש?

בגרויות
לעבוד
ללמוד נהיגה
לעשות פסיכומטרי
ללכת לקייטנה / מחנה
להתבטל
ללמוד תורה
לעזור לזקנים לחצות את הכביש
אחר (פרטו בתגובות!)
תוצאה
משאל

הצבעות: 587
תגובות: 7
 



דף ראשישלח מאמרהמאמרים המוביליםמאמר אקראי
פרשת שבוע לפרשת שמות
בקטגוריית פרשת שבוע
 
מ: רבקה ואושר
יוצר: רבקה ואושר
אי-מייל: שלח אי-מייל
נוסף ב: דצמבר 29, 2007
עודכן ב: דצמבר 29, 2007
צפיות: 396
הצבעות: 0
דירוג: 0



אפשרויות

הדפס  הדפס

שלח לחבר  שלח לחבר
 
לינקים קרובים
אין לינקים קשורים למאמר זה


המאמרים הפופולרים ביותר:
מה לקחת לטיול שנתי? (רשימה וטיפים)

 
דבר תורה
בס"ד ובהשתדלויותינו-תמיד בשמחה!=]

(הדבר תורה לקוח מאתר ישיבת הר עציון,מפי הרב יהודה עמיטל)


"כי מן המים משיתהו"

השם מורה בדרך כלל על מהותו של האדם. משה נקרא בשמו "כי מן המים משיתהו", ומבאר המהר"ל: מנקודת מבט חיצונית נראה לנו כאילו הדברים החומריים הם יציבים ולעומתם הדברים הרוחניים דומים בעינינו חסרי יציבות ומרחפים באויר. לאמתו של דבר המצב הפוך: דווקא הדברים הרוחניים הם קבועים ובלתי משתנים ואילו הדברים החומריים - למרות חוזקם החיצוני - פושטים צורה ולובשים צורה.

המים, מצד טבעם, מסמלים משהו פיזי, חומרי, חסר יציבות, הנע ממקום למקום. משייתו של משה מן המים מסמלת איפוא את ההינתקות מן החומריות והמעבר לעולם הרוחני. גם בשעה שמשה עסוק בדברים חומריים, אין הוא נתון להשפעתם. מכאן, יכולתו לזכות לנבואה בכל עת, בניגוד לנביאים אחרים. וכמאמר הרמב"ם בהלכות יסודי התורה (ז, ו):

"כל הנביאים אין מתנבאין בכל עת שירצו, משה רבינו אינו כן אלא בכל עת שיחפוץ - רוח הקודש לובשתו ... לפיכך מתנבא בכל עת, שנאמר 'עמדו ואשמעה מה יצווה ה' לכם' ... הא למדת שכל הנביאים כשהנבואה מסתלקת מהם חוזרים לאהלם שהוא צורכי הגוף כולם כשאר העם ..."

מכאן נובעת גם יכולתו הבלעדית של משה לקבוע הלכות על פי נבואה בניגוד לשאר נביאים המתחייבים מיתה בשעה שבאים הם ללמוד וללמד הלכה מפי הנבואה, שהרי "לא בשמים היא".

שמו של משה מרמז איפוא על מהותו המיוחדת, אדם שמשוי מן החומריות וכולו נתון לרוחניות. כמאמר הפסוק (שמות ד', כ): 'וירכבם על חמור' - היינו, משה "רוכב" מעל החומריות ומתעלה עליה.

בנוסף למשה, זכו עוד שניים להתגבר על החומריות. אברהם אבינו, ש"חבש" וכבש את רגשותיו החומריים בשעה שהלך לעקוד את בנו, ומלך המשיח עליו נאמר ש"עני הוא ורכב על חמור".

עוד דבר תורה-

"שם האחת שפרה ושם השנית פועה"
-שפרה ופועה, ע"פ רש"י- הן יוכבד ומרים- ונקראו כך משום
א. שפרה= על שום שדאגה לתנאי לידה טובים, ובזאת שיפרה את לידת הוולד.
ב. פועה= על שום שדברה אל הרכים הנולדים...

מדוע נקראו כך בלשון התורה?!
מדוע לא נקראו כנח, למשל, שכתוב עליו "איש צדיק היה"?
מה מיוחד כל כך דווקא במעשיהן אלו- הרי הן גם היו נביאות, צדקניות, ועשו דברים גדולים!!?

אלא, שבאה התורה ללמדנו על משמעות המעשים הקטנים:
ה"בוקר טוב" וה"מה שלומך?" שאנחנו אומרים לחברנו...

אנו נמדדים במעשים הקטנים!!

ועוד משהו, כי אני ממש לא יכולה להתאפק:
"ויהי כי יראו את המילדות את האלהים...ויעש להם בתים"לכאורה, איפה כאן המידה כנגד מידה?!
וכיוון שהחיו את הילדים, היינו מצפים שירבה להם ה' בנים?
"ויעש להם בתים- בתי כהונה, ולויה ומלכות" [רש"י]
-כיוון שהגזרה הייתה על הבנים שלא החיו, ואם לא היו מחייות הזכרים- היו נשארות רק בנות ישראל- והיו מתחתנות עם הגויים!! [ח"ו] אך משהחיו את הבנים- יכל עמ"י להמשיך,
שהרי הזכרים, הבנים, הם בעלי כח המנהיגות הנדרש והחוזק להנהיג את העם!!





שתף/י בפייסבוק מאמר זה!


האחריות על התגובות מוטלת על בעליהן בלבד ואין לנו שום אחריות על תוכנן

רבקה פרסם תגובה זאת:
איזה כבוד הוא לי!!=]=]
שכוייח ע=נ=ק לאושר... ו...
תיקון קטן לעצמי:
*רק מרים הייתה נביאה! [ותודה ליואב שהאיר והסב את תשומת לבי לכך..] :)

שבוע מצויין!!:)
הרבה שמחה בעבודת ה',
ורק אור וטוב!!:)


העמוד הראשי | פורומים | מאמרים | טורים אישיים | בדיחות | קישורים | משחקים 1 | משחקים 2 | הסיפור שאינו נגמר | רדיו | החשבון שלי | מסרים | שאלות נפוצות |
RSS | Hosted By: HTTP | אינדקס אתרים | קשר החן - קשירת מטפחות | סרוגים | תנאי שימוש | צור קשר

© כל הזכויות שמורות לסרוג www.saroog.co.il | קרדיטים | sxc.hu
מערכת זו מופעלת על PHP-Nuke. ותורגמה על ידי צוות PHPNuke ישראל ושוחררה תחת הרישיון החופשי GNU/GPL .
כניסה למנהלים